Prevodovka-oprava,výmena
Prevodovka je dôležitý prvok v automobile a preto by sa nemal jej servis zanedbať. V automatických prevodovkách je dôležitá pravidelná výmena olejovej náplne a filtra !!!
Hydraulické automatické prevodovky
Prevažujúca forma automatickej prevodovky je hydraulicky ovládaná s použitím kvapalinovej spojky alebo meniča krútiaceho momentu a sady planétových ozubených kolies na zabezpečenie rozsahu prevodových pomerov.
Hydraulické automatické prevodovky pozostávajú z troch hlavných komponentov:
- menič krútiaceho momentu
- planétový ozubený prevod
- hydraulické ovládače
Menič krútiaceho momentu
Typ kvapalinovej spojky, hydraulicky spájajúci motor s prevodovkou. Toto nahradí treciu spojku v manuálnej prevodovke. Prenáša a odpojuje výkon motora od planétových prevodov, čím umožňuje vozidlu zastaviť sa s motorom stále bežiacim.
Planetové ozubené koleso
Pozostáva z planétových súprav , spojok a pásov. Toto sú mechanické systémy, ktoré poskytujú rôzne prevodové pomery , meniace rýchlosť otáčania výstupného hriadeľa v závislosti od toho, ktoré planétové kolesá sú zablokované.
Hydraulické ovládače
Používa špeciálnu prevodovú kvapalinu, ktorá je pod tlakom olejového čerpadla na ovládanie rôznych spojok a pásiem, ktoré menia rýchlosť výstupu v závislosti od jazdného stavu vozidla.
Treba zdôrazniť, že:
Hydraulický a mazací olej, nazývaný automatická prevodová kvapalina (ATF), poskytuje mazanie, ochranu pred koróziou a hydraulické médium na prenos mechanického výkonu (na prevádzku prevodovky). To znamená, že táto kvapalina nie je doživotnou náplňou prevodovky !!! Ideálne je meniť túto kvapalinu v rozmedzí 60 000 – 80 000 km podľa typu prevodovky.
V našom servise zabezpečujeme výmenu kvapaliny a preplach pomocou stroja, ktorý zaručí kompletnú výmenu celej náplne a tým predlžuje životnosť a funkčnosť prevodovky.